MaintenanceBenelux.nl NL
Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.

Expertises

Voeg uw bijdrage toe
Onderhoudsmethodieken
Selecteer
Zoek

Kennisbijdragen

Heeft u een kennisbijdrage voor deze pagina?  Voeg toe

Artikelen

Wie bepaalt het onderhoudsplan?
Wie bepaalt het onderhoudsplan?
De enige manier om een effectief onderhoudsplan op te stellen is als operators en monteurs samenwerken onder leiding van een competente facilitator, naar behoefte aangevuld door een of meerdere specialisten.
Onderhoudsplannen worden vaak opgesteld door maintenance engineers, ondersteund door consultants, of de plannen zijn afkomstig van de fabrikant. In beide gevallen worden de mensen die dagelijks met de systemen werken, zoals monteurs en operators, niet betrokken.
Maintenance Benelux 2018-6, p.6
Stop met het tellen van storingen Maintenance in de 21e  eeuw
Stop met het tellen van storingen
Maintenance in de 21e eeuw Het tellen van storingen is vaak tijdverspilling: onderhoudsbeslissingen moeten namelijk meestal worden genomen zonder voldoende historische faalpercentages. Het is beter deze onzekerheid te accepteren en de focus te verschuiven naar het bepalen van strategieën die helpen om hier met vertrouwen mee om te gaan. Het is een wijdverbreid misverstand dat effectieve onderhoudsstrategieën alleen te bepalen zijn met uitgebreide gegevens over storingen. Het leidt ertoe dat vrijwel elke monteur en operator ter wereld gevraagd wordt om storingen tot in detail te registreren, vaak ondersteund met uitgebreide – maar zelden complete – pick lists. Toch is dit meestal niet meer dan een verspilling van tijd en moeite. Beslissingen over het managen van storingen moeten namelijk vrijwel altijd genomen worden zonder voldoende historische faalpercentages.
Maintenance Benelux 2018-4, p.9
Continu onderhoud levert continu business op smart services als nieuw businessmodel voor cool industries
Continu onderhoud levert continu business op
smart services als nieuw businessmodel voor cool industries Er liggen veelbelovende kansen voor Smart Services als nieuw businessmodel. Slim service verlenen in onderhoud stelt ondernemingen open voor continu updaten in maintenance. Continu onderhoud levert continu business op. Cool Industries ziet Smart Services als kennis verkopen die een waarde heeft voor de klant.
Cool Industries begeleidt bedrijven tijdens het proces van veranderen en innoveren naar concrete resultaten. De leverancier van duurzame koelinstallaties is deelnemer aan Fieldlab Campione, testlocatie voor onderhoud in de procesindustrie. Op die locatie in Gilze Rijen staat een testinstallatie die bedrijven kunnen gebruiken om nieuwe technologieën voor voorspelbaar onderhoud te testen. Cool Industries breidde de installatie uit met een koeltoren.
Maintenance Benelux 2017-6, p.8
Meer items
Heeft u een artikel voor deze pagina?  

Bedrijven

Agidens Internationaal NVBradyCoThink bvGCM nv
Munters VochtbeheersingNilfiskOlympus Nederland B.V.Operational Excellence Transfer
Ultimo Software Solutions BVUnique Safety Products / Lockout-Tagout-Shop.com
Wilt u uw bedrijf ook hier vermelden?  Voeg toe of  

Productnieuws

Heeft u productnieuws voor deze pagina?  Voeg toe

Whitepapers

Heeft u een whitepaper voor deze pagina?  Voeg toe

Productbeschrijvingen

Heeft u een productbeschrijving voor deze pagina?  Voeg toe

Fotoverslagen

Heeft u een fotoverslag voor deze pagina?  Voeg toe
PROCES MEDIA
Solids Processing Fluids Processing MB Maintenance SchuettgutPortal
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
Service en contact
ContactDisclaimerPrivacyAdverterenLogin controlpanel