MaintenanceBenelux.nl NL
Home
BLIJF OP DE HOOGTE
Ontvang onze nieuwsbrief en digitale magazine
Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
Lees onze privacyverklaring.
EVENT
18-06-2019
Deel dit event
Soort College
Duur Een middag
Datum 18-06-2019
Plaats NVDO, Houten

Toegang: Betaald

Maintenance College

College

Locatie: NVDO, Houten
Kosten: € 185,- exc. btw

Tijdens deze middag zoomen we in op servitization; het veranderproces waar dienstverlening het fundament van een productiebedrijf wordt en bedrijven steeds meer verdienen aan services. Een innovatieve bedrijfsstrategie die meer waarde kan creëren voor klanten, maar niet eenvoudig. Hoe pak je dit aan? En wat kan je er nog meer mee?

Een inspirerende middag voor elke onderhoudsprofessional.

Programma
12.15 uur Ontvangst met lunch

13.00 uurWelkom en introductie

13.15 uurJoost Sterenborg, Solution Development Manager Aebi Schmidt
“Servitization in de Manufacturing industrie”
Aebi Schmidt is in transitie van machineleverancier naar totaal aanbieder en heeft met haar innovatieve Servitization strategie de Metaalunie Smart Manufacturing Award 2018 gewonnen. Naast het verkopen van onder andere zoutstrooimachines, is er een breed pakket met diensten en software ontwikkeld. In de meest verregaande stap van servitization besteden klanten de hele gladheidsbestrijding uit aan Aebi Schmidt

14.00 uurFabian Nullmeier, Operations Consultant Berenschot
“Servitization effectief in de markt zetten”
Servitization brengt een aantal belangrijke (financiële) verplichtingen met zich mee waaraan organisaties moeten voldoen. Om aan deze verplichtingen te voldoen, zullen organisaties hun ontwerp, productie, en onderhoud op een effectieve manier moeten inrichten. Aan de hand van een praktijkcase bespreekt Fabian welke operationele veranderingen nodig zijn om servitization effectief in de markt te zetten

14.45 uurNetwerkpauze

15.00 uur Mark Ent, Manager Director SPIT Elektromechanica BV
“Van advies tot Inspectie”
SPIT Elektromechanica onderhoudt verschillende elektrotechnische installaties. Naast dat zij vele expertises in huis hebben, leveren zij een volledig aanbod aan klanten; van advies tot aan het ontwerp, contracting, aanleg en montage, service, onderhoud, beheer en inspectie. Mark inspireert de deelnemers met deze servitization-aanpak

15.45 uur Robert-Jan Brouwer, Directeur Chargepoint Europe
“Praktijkcase businessmodel”
Chargepoint Europe is leverancier van laadstations voor elektrische voertuigen. Maar het businessmodel van Chargepoint is volledig opgebouwd rond de diensten die naast de laadpalen geleverd worden: van inplanning van de plaatsing inclusief vergunningsaanvragen tot en met onderhoud en een afrekensysteem. Robert-Jan deelt met ons zijn praktijkervaringen met servitization binnen Chargepoint Europe

16.30 uurAfsluiting en Netwerkborrel
 

Bedrijfsinformatie

PROCES MEDIA
Solids Processing Fluids Processing MB Maintenance SchuettgutPortal
Ontvang onze nieuwsbrief
Nieuwsbrief archief
Volg ons
Linked
MAGAZINE
Abonneren
Service en contact
ContactDisclaimerPrivacyAdverterenLogin controlpanel